Infiintare PFA

Pentru infiintarea unui PFA sunt necesari urmatorii pasi:

1. La Registrul Comertului:

Înregistrare

  1. Cererea de înregistrare, original - formular;
  2. Anexa 1 privind înregistrarea fiscală - formular;
  3. Declaraţia-tip pe propria răspundere care să ateste că nu desfăşoară activitate la sediul profesional, sedii secundare sau în afara acestora (model 1) sau care să ateste îndeplinirea condiţiilor legale de funcţionare prevăzute de legislaţia specială din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii (model 2);
  4. Cartea de identitate sau paşaportull titularului PFA (fotocopie certificată olograf de către titular privind conformitatea cu originalul);
  5. Declarație pe propia răspundere privind îndeplinirea condițiilor legale pentru desfășurarea activităților ca persoană fizică autorizată (formă olografă, original) - detalii
  6. Înscrisul care atestă dreptul de folosință asupra sediului profesional/punctului de lucru - orice act juridic care conferă dreptul de folosință și/sau atestă afectațiunea specială a spațiului, în fotocopie certificată olograf de către titular privind conformitatea cu originalul;
  7. Specimenul de semnătură al persoanei fizice autorizate (original) - detalii;
  8. Dacă este cazul:
    • avizul asociaţiei de proprietari/locatari privind schimbarea destinaţiei imobilelor colective cu regim de locuinţă, prevăzut de Legea nr. 230/2007 (completat pe formular-tip - original); dacă la sediul profesional, imobil cu destinație de locuință, nu se desfășoară nicio activitate economică, persoana fizică titulară a PFA, titularul întreprinderii individuale sau membrul întreprinderii familiale care are dreptul de folosință asupra imobilului depune o declarație pe propria răspundere (detalii), sub semnătură privată, prin care atestă faptul că la sediul profesional nu desfășoară activitate economică, în acest caz nefiind necesare formalitățile prevăzute de art. 42 din Legea nr. 230/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari, cu modificările și completările ulterioare.
    • declaraţia privind desfăşurarea activităţii de către soţ/soţie - formular;
    • documentele doveditoare pentru patrimoniul de afectaţiune (declaraţie pe proprie răspundere);
    • documentele care atestă pregătirea profesională (fotocopii certificate olograf) şi/sau
    • fotocopii certificate olograf de pe documentele care atestă experiența profesională, dacă aceasta este cerută, potrivit unor prevederi legale speciale - detalii.

Notă:

  • Copiile de pe actele doveditoare vor fi certificate olograf pentru conformitate cu originalele de către persoana fizică autorizată.
  • În cazul persoanelor fizice nerezidente, se depun copii certificate şi traducerea realizată de un traducător autorizat a cărui semnătură să fie legalizată de un notar public. Dacă doreşte înregistrarea o persoană fizică, care desfăşoară activitate economică autorizată şi recunoscută într-un alt stat membru al UE sau al Spaţiului Economic European, va depune documentaţia care atestă funcţionarea legală, obţinută în celalalt stat (fotocopie şi traducere în limba română certificată olograf).
  • Soluţionarea cererii revine în competenţa directorului oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal care poate dispune prin rezoluţie motivată administrarea şi a altor acte.
  • Redactarea actelor, acordarea de îndrumări pentru completarea corectă a cererii de înregistrare, efectuarea formalităţilor de depunere a documentelor şi de reprezentare a persoanei fizice la oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal pot fi efectuate prin birourile de asistenţă şi reprezentare care funcţionează în cadrul primăriilor.
  • Formularele se distribuie la sediul ORC.
  • Documentele se depun la ORC în raza căruia persoana fizică autorizată îşi stabileşte sediul profesional, la ghişeu, prin corespondenţă sau prin biroul de asistenţă şi reprezentare din cadrul primăriilor.
  • Obţinerea certificatului de cazier fiscal pentru persoanele fizice autorizate se efectuează de către oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal.
In aproximativ 3 zile lucratoare se obtin Certificarul de inregistrare (CUI) si Certificatul constatator


Sursa: https://www.onrc.ro/index.php/ro/inmatriculari/persoane-fizice/persoane-fizice-autorizate-pfa

2. La ANAF
In termen de 30 de zile de la constituirea la Registrul Comertului, trebuie mers pentru inregistrare la ANAF cu urmatoarele documente;

- declaratie de inregistrare

- copie CI

- Copie act spatiu

- copie certificat de inregistrare

PFA cu angajati

Un PFA poate angaja maxim 3 persoane. Daca PFA-ul doreste doreste sa angajeze persoane, trebuie sa depuna Formularul 070 la dobandirea calitatii de angajator pentru luarea in evidenta ca platitor de impozit pe venituri din salarii si contributii.

De asemenea trebuie sa Conduca Registrul Revisal pentru salariati.




© 2018 Corlan Bogdana, Expert Contabil
Creat cu Webnode
Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți